Sivut

perjantai 26. lokakuuta 2012

Mitä kuuluu ikuisuusprojekteille?


Muutamat ehkä muistavat minun lainanneen kirjastosta Audrey Niffeneggerin Her Fearful Symmetryn. Tämähän tapahtui joskus kesäkuussa ja pari kolme viikkoa sitten, "muutamien" uusittujen lainauskertojen jälkeen, sain kirjan vihdoin luettua. Tuolla se odottelee kuvaus- ja kirjoittautumisvuoroaan, kunhan saisin jälleen inspiraationi ja vapaa-aikani sovitettua yhteen. Vaikutelma, mikä kirjasta jäi, ei välttämättä ollut niin ruusuinen, kuin aluksi kuvittelin. Olin lähinnä helpottunut saatuani luku-urakan vihdoin loppuun, kuin raskas kivi olisi vierähtänyt rinnalta. Mutta siitä kuulette myöhemmin lisää.

Toinen ns. ikuisuusprojekti, mikä minulla on nyt meneillään on Jack Kerouacin Matkalla. Kyllä, olen vihdoin saanut aikaiseksi lainata sen! Kaikki, jotka yhtään kirjasta tietävät, ymmärtävät varmasti senkin, miksi lukeminen on hieman hitaanpuoleista. Teoshan on kirjoitettu yhteen putkeen, ilman minkäänlaisia kappalejakoja yms. Onneksi pisteet sentään löytyvät omilta paikoiltaan. Ehkä kirjaa onkin tarkoitus lukea jatkuvalla syötöllä, sen kummemmin pysähtelemättä. Siitä minulle ainakin tulee tunne, että olisi kyseisellä matkalla mukana.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti