Sivut

maanantai 1. lokakuuta 2012

Day 25: A character who you can relate to the most


Jos pyytäisin teitä kuvailemaan Kotiopettajattaren romaanin Jane Eyreä, miten te häntä kuvailisitte? Tulisivatko teidänkin mieleenne kenties sanat itsepäinen, nöyrä, sydämen asioissaan luja ja lähes lapsellisen kiivas?

Minun on vaikea löytää henkilöhahmoa, johon täydellisesti samaistuisin. Näen monissa tuttuja piirteitä, mutta vielä koskaan en ole ajatellut "Oi, aivan kuin sanoja minun suustani!". Jane Eyre osuu kuitenkin kohtuullisen lähelle. Totuus on, että olen epätäydellinen. Kuten varmasti me kaikki. En samalla tavalla epätäydellinen, kuin vaikka Himoshoppaajan Becky, sillä minulle on suotu harkintakykyä. Välillä liiaksikin.

En ole myöskään samalla tavoin epätäydellinen, kuin Huumaa-sarjan Diana Holland. Dianan kampauksen sotkeutuminen ja 1900-luvun vaihteeseen säädytön käytös lähinnä viehättävät ihmisiä.

Minä olen omalla tavallani epätäydellinen. Siksi onkin niin vaikeaa löytää hahmoa, joka muistuttaisi minua täysin. Kyllä, tiedän ettei se ollut tässä edes tarkoituksena. Siinä hieman lisää pikkutarkkaa luonnettani.

Onko teidän ollut helppo löytää kirjallisuudesta hahmoja, joihin samaistua? Itse nimittäin koen, että tämä sekä seuraava tehtävä ovat koko haasteen kinkkisimpiä osioita.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti