Sivut

maanantai 4. elokuuta 2014

4. päivä: Kirja kassissa (kirjakuva päivässä)



Kuvahaasteen neljännen päivän teemana on kirja kassissa. Tai tässä tapauksessa repussa, hyvin palvelleessa ja vähän nuhruisessa sellaisessa. Henrik Langen teoksen 90 kirjaklassikkoa kiireisille bongasin ihan muutama päivä sitten Oksan hyllyltä -blogista ja minun oli pakko käydä tänään kirjastossa katsomassa, josko sieltä löytyisi kappale minullekin luettavaksi. Mitä olen kirjaa ehtinyt vähän selailla, on se erittäin osuva ja hauska, mutta sisältää myös paljon spoilereita.
 
Tähän kohtaan täytyy muuten tehdä näin kirjabloggaajana vähän hävettävä tunnustus: minä en kanna kirjoja oikeastaan koskaan mukanani, paitsi jos olen käynyt kirjastossa tai kirjakaupassa. Jos aikomus on mennä pidemmälle lomalle tai vaikka puistoon tarkoituksella lukemaan, silloin minulla on toki opus tai pari mukanani, mutta ei koskaan muuten kaupungille lähtiessäni. Voisihan sitä tietysti koettaa pitää kirjaa jatkuvasti mukanaan, ehkä silloin tulisi luettua enemmän muuallakin kuin kotona.

2 kommenttia:

  1. Langen kirjassa on spoilereita, sen minäkin huomasin. Ja kun tuota lueskelin, jäi juonen typistysvaihde päälle... kirjabloggauksia miettiessä tulee mieleen langemainen, lyhyt raapaisu kirjan olennaisuuksiin. :) Kaikista kirjoista saa valitettavan karut typistykset aikaiseksi. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta muuten! Olisikin hauska kokeilla tehdä langemainen kirjapostaus vaihteen vuoksi. :D Vaikka toisaalta ei haluaisi paljastaa kirjan loppuratkaisua lukijoille.

      Poista